forside

Honda CR-V Hybrid

NY HYBRID YTELSE

Responsiv, jevn, effektiv. Dette er tre av fordelene du vil oppdage i den helt nye CR-V Hybrid. Dens intelligente, høyt avanserte hybrid drivlinje gir en sømløs og engasjerende kjøreopplevelse på enhver reise.
Ved å bruke i-MMD-systemet med to motorer har vi produsert vår første hovedstrøms hybride SUV, som skal selges i Europa, i form av den helt nye Honda CR-V. Denne nye CR-V, kjent for sin førsteklasses kvalitet, allsidighet og markedsledende romslighet – bygget rundt en 2,0 liters bensinmotor med Atkinson-syklus og vårt unike hybride drivverk – ligger an til å ta deg mye lenger, for mye mindre, til neste horisont … og utover.

Enda en milepæl for Honda CR-V

i-MMD (intelligent Multi-Mode Drive)-teknologi gir eksepsjonell ytelse sammen med fremragende effektivitet. Dens aerodynamiske linjer, opprettet rundt et helt nytt chassis, gjør denne 5. generasjonen CR-V-en til en ekte førerens SUV. Når du er inne i den, vil du nyte et luksuriøst og sofistikert interiør som viser det nyeste innen hjelpemidler og infotainment sammen med komfort, plass og allsidigheten som CR-V er kjent for.

I-MMD-systemet (Intelligent Multi Mode Drive) bestemmer hvordan du bruker brensel og elektrisk energi mest mulig effektivt. Dette betyr at det ikke er behov for at sjåføren skal justere mellom de tre kjøremodusene; elektrisk drift, hybriddrift og motordrift.

Hvordan hybrid fungerer i elektrisk drift

I elektrisk kjøring trekker fremdriftsmotoren kraft utelukkende fra batteriene, og gir dermed superstille, utslippsfri kjøring.

Hvordan hybriddrift fungerer

I hybriddrift leverer bensinmotoren strøm til den elektriske generatormotoren, som igjen gir strøm til den elektriske fremdriftsmotoren, slik at eventuell overskytende kraft fra bensinmotoren blir avledet tilbake gjennom generatoren for å lade opp batteriene.

Hvordan hybrid fungerer i motordrift

I motordrift blir hjulene drevet av bensinmotoren, med en «boost» fra elmotoren som gir maksimal intensitet når du trenger det for raskt å overta kjøretøyet foran.

Honda hybrid-ytelse

Honda i-MMD Hybrid-drivverket gir en sterk umiddelbar respons gjennom to elektriske motorer; det er et spennende drivverk. Den handler imidlertid om mer enn bare det elektroniske dreiemomentet, fordi hybridbilene våre gir deg det beste fra begge verdener. Denne typen intelligent kjøreteknologi vil automatisk veksle sømløst mellom elektrisk kraft ved lavere hastigheter og bensinkraft ved høyere cruisefarter, når det er mest effektivt å gjøre det.

Jevn og stille

Kjøreopplevelsen som Honda-hybridbiler tilbyr er unik, og ingenting kan sammenlignes med den rolige og fredelige følelsen av å gli forsiktig fremover i elektrisk modus. Overgangen når bensinmotoren aktiveres er altså så stille og jevn at du vil lure på om motoren egentlig har startet.

Du trenger ikke å plugge inn

Det flotte med Hybrid er at du ikke trenger å lete etter en ladestasjon, eller ha en spesiell stikkontakt installert hjemme. Motoren vil kontinuerlig lade opp batteriet mens det kjører – alt du trenger å gjøre er å fylle på bensin som vanlig. Så enkelt er det.

Gå lavere

En hybridbil vil redusere drivstoffregningene dine, og spare penger. Lavere drivstofforbruk betyr også lave utslipp – mye bedre for lommeboken og miljøet.

Trygghet

Du vil ikke ha noe å bekymre deg over de første fem årene eller til du har kjørt 100 000 km – avhengig av hva som kommer først – fordi Honda i-MMD-batteriet er fullstendig dekket av en omfattende garanti. Vi vil være med deg hele veien.

Hva er hybridteknologi og hvordan fungerer den?

Vel, det er ganske mye å ta innover seg på en gang, så vi vil prøve å bryte det ned i mindre seksjoner – spørsmål du kan komme til å stille – for å gi deg en bedre ide om hvordan Honda Hybrid-teknologi fungerer.

Hva skjer når jeg starter bilen?

Når kjøretøyet starter, dreier bensinmotoren den elektriske motoren, som på dette tidspunktet fungerer som en generator. Den konverterer energi fra motoren til strøm og lagrer den i batteriet.

Hvordan og når bruker bilen bare elektrisk kraft?

I forbindelse med første akselerasjon og langsom kjøring, så vel som rygging, bruker elmotoren strøm fra batteriet for å drive kjøretøyet. (Du kan kjøre stille vekk fra huset tidlig om morgenen uten å vekke naboene). Hvis batteriet skal lades opp, vil motoren starte og generatoren omdanne energi fra motoren til strøm igjen, og lagre den i batteriet.

Hvordan og når bruker bilen bare elektrisk kraft?

Bensinmotoren er mest effektiv ved cruisefarter og kommer virkelig til sin rett på dette punktet; den styrer kjøretøyet mens du gir strøm til å lade batteriet for senere bruk.

Må jeg plugge den inn?

Det er ikke nødvendig for deg å lade en Honda Hybrid. Den bruker overflødig energi fra bensinmotoren og regenerativ bremsing for å lade batteriet kontinuerlig – så lenge motoren går, produserer den strøm og lagrer den i batteriet.

Hva skjer når jeg må overta et kjøretøy raskt?

For rask akselerasjon eller når det trengs ekstra kraft, brukes bensinmotoren og elmotoren samtidig for å få fortgang i kjøretøyet. Når gasspedalen trykkes, trekker bilen ekstra strøm fra batteriet til elektromotoren for å gi bilen et ekstra puff!

Hva er regenerativ bremsing?

Regenerativ bremsing konverterer energi fra bremsing som ellers ville gått tapt til strøm og lagrer den i batteriet. I denne typen bremsing reverseres elmotoren slik at i stedet for å bruke strøm for å snu hjulene, dreier de roterende hjulene motoren for å skape strøm.

 

Bestill prøvekjøring

Bestill brosjyre